Use of Vietnamese in English Language Teaching in Vietnam: Attitudes of Vietnamese University Teachers

Đề cập đế lịch sử các phương pháp giảng dạy, sử dụng tiếng mẹ đẻ trong việc giảng dạy ngôn ngữ thứ hai, những tranh cãi xung quanh vai trò của tiếng mẹ đẻ trong lớp học ngoại ngữ nói chung và lớp học tiếng Anh nói riêng; nghiên cứu điều tra thái độ của các giảng viên các trường đại học ở Việt Nam đố...

Mô tả đầy đủ

Đã lưu trong:
Chi tiết thư mục
Tác giả chính: Kim Anh, Kieu Hang
Định dạng: Bài viết
Năm xuất bản: 2017
Truy cập Trực tuyến:http://lrc.quangbinhuni.edu.vn:8181/dspace/handle/TVDHQB_123456789/813
Tags: Thêm thẻ
Không có thẻ, Hãy là người đầu tiên gắn thẻ bản ghi này!
id oai:localhost:TVDHQB_123456789-813
recordtype dspace
spelling oai:localhost:TVDHQB_123456789-8132017-10-24T13:58:05Z Use of Vietnamese in English Language Teaching in Vietnam: Attitudes of Vietnamese University Teachers Kim Anh, Kieu Hang Đề cập đế lịch sử các phương pháp giảng dạy, sử dụng tiếng mẹ đẻ trong việc giảng dạy ngôn ngữ thứ hai, những tranh cãi xung quanh vai trò của tiếng mẹ đẻ trong lớp học ngoại ngữ nói chung và lớp học tiếng Anh nói riêng; nghiên cứu điều tra thái độ của các giảng viên các trường đại học ở Việt Nam đối với việc sử dụng tiếng Việt trong giảng dạy tiếng Anh như ngôn ngữ thứ hai.... Drawing upon the literature on the history of the language teaching methods focusing on the use of L1 in L2 teaching, the debate surrounding the role of L1 in the L2 classroom in general and in the English classroom in particular and recent studies of the issue, this article presents at its core a study that investigated the attitudes of Vietnamese university teachers toward the use of Vietnamese in English Language Teaching (ELT) in the context of Vietnam. A total of 12 teachers from three universities in Ho Chi Minh City, Vietnam participated in the study. The data was collected via questionnaire and semi-structured interview. The findings support the judicious use of Vietnamese in some situations in ELT. The results also highlight that the use of Vietnamese is not the same in all ELT classrooms. Instead, it should be adapted to suit the context of a specific classroom. 2017-04-13T04:01:23Z 2017-04-13T04:01:23Z 2010 Article http://lrc.quangbinhuni.edu.vn:8181/dspace/handle/TVDHQB_123456789/813 ;Vol. 3, No. 2
institution Trung tâm Học liệu Đại học Quảng Bình (Dspace)
collection Trung tâm Học liệu Đại học Quảng Bình (Dspace)
description Đề cập đế lịch sử các phương pháp giảng dạy, sử dụng tiếng mẹ đẻ trong việc giảng dạy ngôn ngữ thứ hai, những tranh cãi xung quanh vai trò của tiếng mẹ đẻ trong lớp học ngoại ngữ nói chung và lớp học tiếng Anh nói riêng; nghiên cứu điều tra thái độ của các giảng viên các trường đại học ở Việt Nam đối với việc sử dụng tiếng Việt trong giảng dạy tiếng Anh như ngôn ngữ thứ hai....
format Article
author Kim Anh, Kieu Hang
spellingShingle Kim Anh, Kieu Hang
Use of Vietnamese in English Language Teaching in Vietnam: Attitudes of Vietnamese University Teachers
author_facet Kim Anh, Kieu Hang
author_sort Kim Anh, Kieu Hang
title Use of Vietnamese in English Language Teaching in Vietnam: Attitudes of Vietnamese University Teachers
title_short Use of Vietnamese in English Language Teaching in Vietnam: Attitudes of Vietnamese University Teachers
title_full Use of Vietnamese in English Language Teaching in Vietnam: Attitudes of Vietnamese University Teachers
title_fullStr Use of Vietnamese in English Language Teaching in Vietnam: Attitudes of Vietnamese University Teachers
title_full_unstemmed Use of Vietnamese in English Language Teaching in Vietnam: Attitudes of Vietnamese University Teachers
title_sort use of vietnamese in english language teaching in vietnam: attitudes of vietnamese university teachers
publishDate 2017
url http://lrc.quangbinhuni.edu.vn:8181/dspace/handle/TVDHQB_123456789/813
_version_ 1717292270553661440
score 9,463379