Use of Vietnamese in English Language Teaching in Vietnam: Attitudes of Vietnamese University Teachers

Đề cập đến lịch sử các phương pháp giảng dạy sử dụng ngôn ngữ mẹ đẻ để dạy ngoại ngữ, vai trò của ngôn ngữ mẹ đẻ trong việc giảng dạy ngoại ngữ; trình bày nghiên cứu sử dụng tiếng Việt vào việc giảng dạy ngoại ngữ, đối tượng và phương pháp nghiên cứu; đưa ra kết quả nghiên cứu......

Mô tả đầy đủ

Đã lưu trong:
Chi tiết thư mục
Tác giả chính: Kim Anh, Kieu Hang
Định dạng: Bài viết
Năm xuất bản: 2017
Chủ đề:
Truy cập Trực tuyến:http://lrc.quangbinhuni.edu.vn:8181/dspace/handle/TVDHQB_123456789/809
Tags: Thêm thẻ
Không có thẻ, Hãy là người đầu tiên gắn thẻ bản ghi này!
id oai:localhost:TVDHQB_123456789-809
recordtype dspace
spelling oai:localhost:TVDHQB_123456789-8092017-10-24T13:58:19Z Use of Vietnamese in English Language Teaching in Vietnam: Attitudes of Vietnamese University Teachers Kim Anh, Kieu Hang Language English English Language Teaching Vietnamese First language Second language teachers' attitude Đề cập đến lịch sử các phương pháp giảng dạy sử dụng ngôn ngữ mẹ đẻ để dạy ngoại ngữ, vai trò của ngôn ngữ mẹ đẻ trong việc giảng dạy ngoại ngữ; trình bày nghiên cứu sử dụng tiếng Việt vào việc giảng dạy ngoại ngữ, đối tượng và phương pháp nghiên cứu; đưa ra kết quả nghiên cứu... Drawing upon the literature on the history of the language teaching methods focusing on the use of L1 in L2 teaching, the debate surrounding the role of L1 in the L2 classroom in general and in the English classroom in particular and recent studies of the issue, this article presents at its core a study that investigated the attitudes of Vietnamese university teachers toward the use of Vietnamese in English Language Teaching (ELT) in the context of Vietnam. A total of 12 teachers from three universities in Ho Chi Minh City, Vietnam participated in the study. The data was collected via questionnaire and semi-structured interview. The findings support the judicious use of Vietnamese in some situations in ELT. The results also highlight that the use of Vietnamese is not the same in all ELT classrooms. Instead, it should be adapted to suit the context of a specific classroom. 2017-04-05T02:51:07Z 2017-04-05T02:51:07Z 2010 Article http://lrc.quangbinhuni.edu.vn:8181/dspace/handle/TVDHQB_123456789/809 ;Vol. 3, No. 2;
institution Trung tâm Học liệu Đại học Quảng Bình (Dspace)
collection Trung tâm Học liệu Đại học Quảng Bình (Dspace)
topic Language
English
English Language Teaching
Vietnamese
First language
Second language
teachers' attitude
spellingShingle Language
English
English Language Teaching
Vietnamese
First language
Second language
teachers' attitude
Kim Anh, Kieu Hang
Use of Vietnamese in English Language Teaching in Vietnam: Attitudes of Vietnamese University Teachers
description Đề cập đến lịch sử các phương pháp giảng dạy sử dụng ngôn ngữ mẹ đẻ để dạy ngoại ngữ, vai trò của ngôn ngữ mẹ đẻ trong việc giảng dạy ngoại ngữ; trình bày nghiên cứu sử dụng tiếng Việt vào việc giảng dạy ngoại ngữ, đối tượng và phương pháp nghiên cứu; đưa ra kết quả nghiên cứu...
format Article
author Kim Anh, Kieu Hang
author_facet Kim Anh, Kieu Hang
author_sort Kim Anh, Kieu Hang
title Use of Vietnamese in English Language Teaching in Vietnam: Attitudes of Vietnamese University Teachers
title_short Use of Vietnamese in English Language Teaching in Vietnam: Attitudes of Vietnamese University Teachers
title_full Use of Vietnamese in English Language Teaching in Vietnam: Attitudes of Vietnamese University Teachers
title_fullStr Use of Vietnamese in English Language Teaching in Vietnam: Attitudes of Vietnamese University Teachers
title_full_unstemmed Use of Vietnamese in English Language Teaching in Vietnam: Attitudes of Vietnamese University Teachers
title_sort use of vietnamese in english language teaching in vietnam: attitudes of vietnamese university teachers
publishDate 2017
url http://lrc.quangbinhuni.edu.vn:8181/dspace/handle/TVDHQB_123456789/809
_version_ 1717292270177222656
score 9,463379