Please use this identifier to cite or link to this item: http://lrc.quangbinhuni.edu.vn:8181/dspace/handle/TVDHQB_123456789/813
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKim Anh, Kieu Hang-
dc.date.accessioned2017-04-13T04:01:23Z-
dc.date.available2017-04-13T04:01:23Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/TVDHQB_123456789/813-
dc.descriptionĐề cập đế lịch sử các phương pháp giảng dạy, sử dụng tiếng mẹ đẻ trong việc giảng dạy ngôn ngữ thứ hai, những tranh cãi xung quanh vai trò của tiếng mẹ đẻ trong lớp học ngoại ngữ nói chung và lớp học tiếng Anh nói riêng; nghiên cứu điều tra thái độ của các giảng viên các trường đại học ở Việt Nam đối với việc sử dụng tiếng Việt trong giảng dạy tiếng Anh như ngôn ngữ thứ hai....en_US
dc.description.abstractDrawing upon the literature on the history of the language teaching methods focusing on the use of L1 in L2 teaching, the debate surrounding the role of L1 in the L2 classroom in general and in the English classroom in particular and recent studies of the issue, this article presents at its core a study that investigated the attitudes of Vietnamese university teachers toward the use of Vietnamese in English Language Teaching (ELT) in the context of Vietnam. A total of 12 teachers from three universities in Ho Chi Minh City, Vietnam participated in the study. The data was collected via questionnaire and semi-structured interview. The findings support the judicious use of Vietnamese in some situations in ELT. The results also highlight that the use of Vietnamese is not the same in all ELT classrooms. Instead, it should be adapted to suit the context of a specific classroom.en_US
dc.relation.ispartofseries;Vol. 3, No. 2-
dc.titleUse of Vietnamese in English Language Teaching in Vietnam: Attitudes of Vietnamese University Teachersen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:[04.1] Giảng viên

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vietnamese-in-teaching-English.pdf189.26 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.