Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lrc.quangbinhuni.edu.vn:8181/dspace/handle/TVDHQB_123456789/808
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Tôn Nữ, Mỹ Nhật | - |
dc.date.accessioned | 2017-03-30T02:04:14Z | - |
dc.date.available | 2017-03-30T02:04:14Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/TVDHQB_123456789/808 | - |
dc.description | Trình bày một số vấn đề lí luận về ngôn ngữ trong lớp học tiếng Anh nói chung (Classroom language) và mô hình phân tích ngôn ngữ trong lớp học của Sinclair and Coulthard (1975); đưa ra nhận xét về chương trình này ở hai khía cạnh nội dung và phương pháp thực hiện | en_US |
dc.description.abstract | "Classroom language" or "Teach English through English" is one of the central concerns in teaching English as a foreign language. Accordingly, "English for Teaching" was introduced to 838 senior teachers of English in Vietnam in late 2014 as one component of The National Foreign Language Scheme 2020. In this article, we first address the theoretical ground of classroom discourse; then, based on the results of the quantitative and qualitative analyses, the paper comments on the "what" and "how" of this program. The final part presents our suggestions on how to implement this intiative across the provinces/ cities in the near future. | en_US |
dc.publisher | Tạp chí ngôn ngữ và đời sống | en_US |
dc.relation.ispartofseries | ;Số 6 (236)-2015 | - |
dc.subject | Language teaching | en_US |
dc.subject | English | en_US |
dc.subject | classroom language | en_US |
dc.subject | teach English through English | en_US |
dc.title | “CHƯƠNG TRÌNH NGÔN NGỮ SƯ PHẠM TIẾNG ANH” TỪ GÓC NHÌN LÍ LUẬN VÀ THỰC TIỄN | en_US |
dc.title.alternative | “ENGLISH FOR TEACHING” FROM THE THEORETICAL AND PRACTICAL PERSPECTIVES | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | [04.1] Giảng viên |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
chuongtrinhsptienganh6.pdf | 495.64 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.