Please use this identifier to cite or link to this item: http://lrc.quangbinhuni.edu.vn:8181/dspace/handle/TVDHQB_123456789/808
Title: “CHƯƠNG TRÌNH NGÔN NGỮ SƯ PHẠM TIẾNG ANH” TỪ GÓC NHÌN LÍ LUẬN VÀ THỰC TIỄN
Other Titles: “ENGLISH FOR TEACHING” FROM THE THEORETICAL AND PRACTICAL PERSPECTIVES
Authors: Tôn Nữ, Mỹ Nhật
Keywords: Language teaching
English
classroom language
teach English through English
Issue Date: 2015
Publisher: Tạp chí ngôn ngữ và đời sống
Series/Report no.: ;Số 6 (236)-2015
Abstract: "Classroom language" or "Teach English through English" is one of the central concerns in teaching English as a foreign language. Accordingly, "English for Teaching" was introduced to 838 senior teachers of English in Vietnam in late 2014 as one component of The National Foreign Language Scheme 2020. In this article, we first address the theoretical ground of classroom discourse; then, based on the results of the quantitative and qualitative analyses, the paper comments on the "what" and "how" of this program. The final part presents our suggestions on how to implement this intiative across the provinces/ cities in the near future.
Description: Trình bày một số vấn đề lí luận về ngôn ngữ trong lớp học tiếng Anh nói chung (Classroom language) và mô hình phân tích ngôn ngữ trong lớp học của Sinclair and Coulthard (1975); đưa ra nhận xét về chương trình này ở hai khía cạnh nội dung và phương pháp thực hiện
URI: http://hdl.handle.net/TVDHQB_123456789/808
Appears in Collections:[04.1] Giảng viên

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
chuongtrinhsptienganh6.pdf495.64 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.